Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe omgaan met een beschadigde Calypso, Cocoon of Cube

Hoe bepaal ik de staat van een defecte Calypso, Cube of Cocoon?

Wanneer een klant een Calypso, Cocoon of Cube komt inleveren, is het niet altijd eenvoudig om te bepalen of de fles in voldoende goede staat is. Om je daarbij te helpen geven we graag een paar voorbeelden mee van flessen die onherstelbaar zijn aan de hand van onderstaande foto’s. 

Wat met de waarborg?

Een klant kan een onherstelbare Calypso, Cube of Cocoon kosteloos inleveren, maar krijgt de waarborg niet terug. De onherstelbare fles omruilen voor een vol exemplaar is ook niet mogelijk. Voor een vol exemplaar zal de klant opnieuw een waarborg moeten betalen.

Hoe meld je een onherstelbare Calypso, Cocoon of Cube?

Vermeld tijdens je volgende bestelling het aantal defecte gasflessen van het type Calypso, Cocoon en/of Cube dat je wenst in te leveren. Schrijf op het label de vermelding ‘defect + waarborg niet terug’. Onze flessenchauffeur zal de flessen kosteloos meenemen.

Wat is er zo speciaal aan de Calypso?

De Calypso heeft rond de kraan een extra label zitten. Daarop staat dat wanneer men de gasfles voor de barbecue gebruikt, men de fles nooit onder, maar steeds naast het toestel moet plaatsen. Adviseer je klanten om volgens de instructies op het label te handelen. Zo vermijden we defecten door oververhitting en gevaarlijke situaties.

motorhome met gezin en twee calypso's

Handvat afgezaagd bij de Cube

Door een huisdier kapot gebeten Cube

Doorgebrande Cube

Beschadigde Cube door val

Calypso waarbij de rode ring werd verwijderd

Verbrande/gesmolten Calypso

Vragen of twijfel je over de staat van een Antargaz-fles? Neem contact met ons op per telefoon (02 246 00 86) of e-mail (packed.be@antargaz.com).