Overslaan en naar de inhoud gaan

Meld een defecte Antargaz-fles aan

Breng defecte Antargaz-gasflessen terug naar ons

Wat met een defecte gasfles?

Een klant komt bij jou met een defecte Antargaz-fles of je onderschept er zelf een. Wat moet je daarmee aanvangen? We hebben daar een procedure voor. Volg gewoon deze stappen.

Stel het defect vast.

Vraag de klant naar het vastgestelde defect. Als je zelf een defecte fles hebt onderschept, stel het defect zelf vast. Neem alvast het Antargaz-defectenlabel bij de hand.

Meld de defecte fles aan.

Vul ons webformulier in met alle nodige gegevens van de defecte fles. Vergeet zeker het unieke nummer niet dat op het Antargaz-defectenlabel vermeld staat. Klik hieronder om de defecte fles aan te melden. Je mag het defectenlabel blanco laten. Heb je niet de mogelijkheid ons webformulier in te vullen? Vul dan alle gegevens in op het defectenlabel. Vul jouw gegevens in op de voorzijde. Vergeet niet aan te geven om welk type fles het gaat (propaan of butaan, staal of Calypso/Cocoon/Cube, etc.). Kruis op de achterzijde het vastgestelde defect aan of vermeld het vastgestelde defect bij ‘andere’.

Bevestig het defectenlabel (blanco of ingevuld) aan de defecte gasfles.

Het label mag nooit het bevestigen van de hoed belemmeren.

Meld bij je volgende bestelling de defecte fles(sen).

Vermeld het aantal defecte flessen (alsook om welk type fles(sen) het gaat) en geef voor elke fles het unieke nummer mee dat op het label staat. Let er ook op dat de afleverbon correct ingevuld is.

Geef de defecte fles(sen) met ons mee.

Wanneer de flessenwagen komt leveren, neemt die alle lege flessen en aangemelde defecte flessen mee.

Meld een defecte Antargaz-fles aan
defecte gasfles met label

Wat met een beschadigde Calypso, Cocoon of Cube? 

De Calypso, Cocoon en Cube zijn wat speciaal omdat ze (deels) uit kunststof gemaakt zijn. Het is moeilijker te bepalen of ze nog in voldoende goede staat zijn. We helpen je graag een handje met wat extra info.

Wat met Calypso, Cocoon of Cube
defecte gasfles Calypso

Belangrijke aandachtspunten

Defecte fles of schrootfles? 

Een gasfles die in een zodanig slechte staat is dat men de fles niet meer mag of kan vullen, beschouwen we niet als een defecte fles, maar als een schrootfles. Een schrootfles is dus ook een fles in de huidige staat niet meer nagevuld en gewassen terug op de markt gezet kan worden. Denk hier bijvoorbeeld ook aan een fles die deels of volledig is doorgeroest, een fles met brandschade, of een fles die ernstig is besmeurd met pek of verf.

Een fles die in goede conditie is maar uitsluitend buiten de keur is geen defecte fles.

Een schrootfles dien je niet als een defecte fles bij ons te melden en te laten ophalen.

Spaar defecte flessen niet op. 

Meld een defecte Antargaz fles steeds zo snel mogelijk bij ons en stuur ze bij je volgende bestelling retour. Zo kan het vulcentrum snel het defect onderzoeken om te voorkomen dat het defect zich eventueel nog eens voordoet.

Bewaar defecte flessen apart.

Bewaar defecte flessen apart tot het moment van transport zodat controle van de fles te allen tijde mogelijk is.

gasflessen in depot

Vragen, Antargaz-defectlabels nodig, of twijfel je over de staat van een Antargaz-fles? Neem contact met ons op per telefoon (02 246 00 86) of e-mail (packed.be@antargaz.com).